Nanolube SAE 5W30 is de ultieme Ultra High Performance "Low Saps" "Long Life" motorolie en biedt ongeevenaarde prestaties op het gebied van motorbescherming, brandstofbesparing, lagere emissies en reductie van olieverbruik. WS2-E Nanolube 5W30 bevat Boron Nitride (hBN), UHP synthetic Di-Ester, nanosized Tungsten Di-Sulfide (WS2) / Tungstate.
Boron Nitride : Boron Nitride (hBN) heeft een zeer hoge hitte stabiliteit ( tot 1000º C ), een uitstekende warmteoverdracht, een lage thermische uitzetting, uitstekende smeereigenschappen, goede isolatie kwaliteiten, een excellente chemische stabiliteit, weerstand tegen corrosie en is milieuvriendelijk. Nanodeeltjes hexagonale Boron Nitride verlagen de wrijvingscoefficient met ca. 14% en geven tot 65% afname van motorslijtage.
Esters : Esters behoren tot de groep V synthetische smeermiddelen, de hoogste groep, met alleen 100% synthetische chemische verbindingen. Esters zijn polair en hechten zich aan positief geladen metalen oppervlakten en zorgen hierdoor voor een onmiddelijke smering bij koude start, zelfs na zeer lange stilstand van de motor. Esters worden ook onderling door elkaar aangetrokken en geven daardoor een zeer sterkte smeerfilm zelfs bij extreme belastingen, temperaturen en toerentallen. Esters zijn goede dispergeer en oplosmiddelen, hierdoor houden zij verbrandingsresten in de motor opgelost en zwevend, resten die zich anders als sludge of lakvorming zouden kunnen afzetten. Esters zijn biologisch afbreekbaar, laag toxisch, hebben een laag vloeipunt, een zeer lage vluchtigheid, een hoge tot zeer hoge viscositeitsindex, een hoge thermische stabiliteit en superieure smerende eigenschappen.
Tungsten (Nederlands Wolfraam) : Tungsten Disulfide (WS2) is een droog smeermiddel poeder "het gladste element bekend in de wetenschap". WS2 biedt een superieure droge smeereigenschap (Coefficient of Friction, Dynamic @ 0,03 & Static @ 0,07) ongeëvenaard door welke andere stof ook, met inbegrip van PTFE, grafiet of molybdeendisulfide (MoS2). Tungsten Disulfide heeft een temperatuurbestendigheid van -450 ° F (-270º C) tot 1200 ° F (650º C) het dragend vermogen van de WS2 filmlaag is extreem hoog tot 300.000 psi, meer dan 20.000 bar. De filmsterkte van een motorolie met WS2 is tot 1,38 keer hoger en de gesinterde belastingsterkte is tot 2,33 keer hoger dan van dezelfde motorolie zonder WS2 toevoeging. De wrijvingscoëfficiënten van motoronderdelen gesmeerd door Tungsten Disulfide motorolie nemen af met de toename van de tijd. De unieke WS2 nanodeeltjes verminderen wrijving en warmte en daardoor mechanische slijtage. Tegelijkertijd veroorzaakt contactdruk dat de nanodeeltjes exfoliëren en daardoor tribofilms vrijgeven die zich hechten aan de oppervlakte oneffenheden van de bewegende motoronderdelen en deze glad maakt. De nanodeeltjes WS2 in WS2-E Nanolube 5W30 hebben een afmeting van 80 tot 120 nanometer, dat is 800 keer kleiner dan de dikte van een menselijk haar en 200 keer kleiner dan de maaswijdte van een standaard oliefilter (20 micron).
WS2-E Nanolube 5W30 is de ultieme motorolie met de volgende voordelen : - verlaagd het brandstofverbruik en emissies door verminderde wrijving en verhoogde gasdichtheid. - verhoogd het motorvermogen. - onmiddelijke smering bij koude start, de smeerfilm blijft intact ook bij extreme belasting, temperaturen en toerentallen. - verminderd en verwijderd bestaande lak en sludgevorming, hoge vuilopname capaciteit van de motorolie, schonere motor. - sterk verminderde motorslijtage, besparing op onderhoudskosten en reparaties, groot "kruip" vermogen van de motorolie, betere smering op moeilijk bereikbare plaatsen. - verminderd het olieverbruik en de geluidsproductie van de motor. - laag vloeipunt en vluchtigheid, hoge viscositeitsindex, thermische stabiliteit en warmteafvoercapaciteit. - uitstekende droogloop eigenschappen. - zeer hoog anti-oxidatie en anti-slijtage vermogen. - lage belasting en veroudering van de motorolie, de motor kan hogere bedrijfstemperaturen aan zonder oxidatie van de motorolie. - verdubbelde lood en koper corrosie bescherming. - geen belasting van het roetfilter. - geschikt voor benzine-, LPG-, LNG- en dieselmotoren met of zonder turbo en DPF.